Sustainable development goals: Education, gender equality and inclusion in the master's degree in social development of FLACSO-Cuba

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5377/aes.v4i2.16541

Keywords:

education, gender, inclusion, master's degree

Abstract

The objective of the research was to identify and analyze the inclusion of Sustainable Development Goals (SDGs) 4, 5 and 10 in the Master's Degree in Social Development (MSD) of the Latin American Faculty of Social Sciences (Flacso-Cuba), of the University of Havana, through analysis of documents of the master's degree, theses of the students, discussion groups with graduates and questionnaire to the faculty. The results of the research demonstrated that the MSD promotes and provides knowledge for the inclusion of the SDGs in its courses and research.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Caram, T., Tejuca, M., Ávila, N., Díaz, D. y Fundora, G. (2018). Introducción del enfoque de género en las carreras de la Universidad de La Habana. El caso de Bioquímica y Biología Molecular, Psicología y Sociología. Revista Entorno, (66), 163-170. https://doi.org/10.5377/entorno.v0i66.6736

Caram, T., Tejuca, M., Fundora, G., Ávila, N. y Díaz, D. (2020). Carreras masculinizadas en la Universidad de La Habana: construcciones de género en el estudiantado y profesorado. Estudios del Desarrollo Social: Cuba y América Latina, 8(1), 201-215. Recuperado de: https://cuba.vlex.com/vid/carreras-masculinizadas-universidad-habana-873922420

Caram, T., Tejuca, M., Fundora, G., Ávila, N., Díaz, D. y Álvarez, J. (2021). Equidad social y currículo oculto: hacia nuevas prácticas docentes. Santiago, (154), 165-184. Recuperado de: https://santiago.uo.edu.cu/index.php/stgo/article/view/5245/4657

Ministerio de Economía y Planificación. (s.f.). Plan Nacional de Desarrollo Económico y Social hasta el 2030, La Habana. Recuperado de: https://www.mep.gob.cu/es/pndesods-2030/plan-nacional-de-desarrollo-economico-y-social-2030

Naciones Unidas. (2015). Objetivos y Metas del Desarrollo Sostenible. Recuperado de: https://www.un.org/sustainabledevelopment/es/sustainable-development-goals/

Naciones Unidas. (2018). La Agenda 2030 y los Objetivos de Desarrollo Sostenible: una oportunidad para América Latina y el Caribe (LC/G.2681-P/Rev.3), Santiago. Recuperado de: https://repositorio.cepal.org/bitstream/handle/11362/40155/24/S1801141_es.pdf

Published

2023-06-30

How to Cite

Caram León, T., Tejuca Martínez, M., Fundora Nevot, G., Ávila Vargas, N., Díaz Pérez, D., & Salazar Cisneros, Y. (2023). Sustainable development goals: Education, gender equality and inclusion in the master’s degree in social development of FLACSO-Cuba. Scientific Journal "Notes on Economy and Society&Quot;, 4(2), 109–122. https://doi.org/10.5377/aes.v4i2.16541

Issue

Section

Artículos